Versace – ikona włoskiej mody

Nikt nie podejrzewał, że młody i cichy chłopak, mimo, że od dzieciństwa marzył o projektowaniu odniesie taki sukces. Gianni zawsze chodził własnymi ścieżkami, całe dnie spędzał w zakładzie krawieckim swojej matki, a za najlepszego przyjaciela i muzę uważał swoją siostrę-Donatellę. Szycia nauczył się robiąc szmaciane lalki ze skrawków materiału znalezionych na podłodze pracowni. Często jeździł z matką do Paryża po nowe tkaniny, gdzie mógł również podpatrywać projektantów.




Historia firmy sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy to Gianni przyleciał z Kalabrii do Mediolanu, aby tworzyć tam dla firmy Florentine Flowers. W praktyce był to punkt zwrotny w karierze Gianniego Versace – klienci potrzebowali nowego typu konfekcji, ubrań mniej anonimowych, bardziej wyrażających styl osoby, która je nosi. Gianni w swoich projektach był bardzo odważy na tamte czasy. Dekolty, śmiałe marszczenia, asymetria, otwory wycięte w ubiorach, odważne printy i skóra - to wszystko co łączył Versace. Był ulubieńcem gwiazd i nie tylko. Przyjaźnił się z Księżną Dianą, która również była jego klientką. Do bliskiej grupy jego przyjaciół należał również Elton John. W kampanii reklamowej wiosna/lato 2005 wystąpiła Madonna. Obecnie twarzą marki Versace jest Lady Gaga, która do złudzenia przypomina Donatellę z młodych lat.


Rok 1974 był bardzo ważny w karierze projektanta – w tym właśnie roku pojawia się pierwsza całkowicie samodzielna linia Complice. Dwa lata później Gianni wraz z bratem Santo stworzyli całkowicie niezależną firmę i własną markę. W 1978 roku Gianni zaprezentował własną kolekcję. Po pełnym sukcesie pierwszych kolekcji, marka Versace stała się jedną z najważniejszych i najsłynniejszych marek w świecie mody. Kolekcje Versace prezentowały między innymi Stephanie Seymour, Linda Evangelista, Kate Moss, Naomi Campbell, Lisa Marie Presley.

Włoski projektant uwielbiał mitologie grecką, o której opowiadał mu ojciec w dzieciństwie. W kolekcjach haute couture inspirował się postaciami bogiń z mitologii. Dlatego też, logo Versace to głowa Meduzy, która hipnotyzującym spojrzeniem zabija. Dla projektanta była symbolem fatalnego zauroczenia i archetypiczną uwodzicielką.

Oprócz regularnych kolekcji haute couture, marka Versace patronuje również liniom bardziej nastawionym na masowego odbiorcę, tj. Istante, Versus, Versace Jeans Couture. Ponadto, pojawiają się również artykuły nie związane z modą, na przykład perfumy, akcesoria skórzane, bielizna, tkaniny, itp.

Casa Casuarina, słynna ekstrawagancka posiadłość w Miami, to jedyny w swoim rodzaju obiekt stworzony przez geniusza. Nie tylko dzieło sztuki, ale kawałek historii. Rezydencja została stworzona z  barokowym przepychem. 10 sypialni, 11 łazienek, jako wystrój olbrzymia kolekcja antyków, a na ścianach i sufitach namalowane freski inspirowane najsławniejszymi dziełami klasyków malarstwa. Z okien widok na ocean. Do tego ogród, w którym znajduje się basen wyłożony płytkami z 24-karatowego złota, a na dziedzińcu mozaika z głową Meduzy - symbol marki Versace. To właśnie tutaj przed swoim pałacem na Miami Beach Versace został zastrzelony przez seryjnego mordercę.
Prochy Versace zostały złożone na cmentarzu w Moltrasio nad jeziorem Como we Włoszech. Versace ubóstwiał to miejsce. Spędzał tam każdą wolną chwilę ze swoim partnerem Antonio D’Amico.  
Na mocy testamentu siostrzenica Gianniego Versace – Allegra Versace stała się spadkobierczynią 50% imperium mody. Allegra przejęła w ten sposób przypuszczalnie ok. pół miliarda dolarów. Donatella natomiast została dyrektorem artystycznym i głównym projektantem firmy.

W Polsce znajduje się pięć sklepów firmowych Versace. Pierwszy (Versace Collection) został otwarty w warszawskiej Galerii Mokotów. Drugi znajduje się w Krakowie (W Galerii Krakowskiej), natomiast trzeci został otwarty w Poznaniu (Versace Classic) w centrum handlowym "Stary Browar". Czwarty znajduje się w hotelu "Monopol" w Katowicach, piąty w warszawskiej Promenadzie.


Odzież Versace na Domodi.pl tutaj 

0 komentarze :

Prześlij komentarz