Laoni: wywiad z projektantką Justyną Domino


Biżuteria to coś, co kobiety lubią najbardziej! O najnowszych trendach w tej branży i modnych dodatkach na sezon wiosna / lato 2015 rozmawiamy z Justyną Domino, projektantką marki Laoni. 

Domodi: Marilyn Monroe w filmie Mężczyźni wolą blondynki śpiewała Diamonds are girl's best friends. Czy biżuteria faktycznie jest "najlepszym przyjacielem" naszego stylu?
Justyna Domino, projektantka marki Laoni: Myślę, że od czasów Marilyn Monroe niewiele się w tej kwestii zmieniło. Biżuteria od zawsze służyła podkreślaniu urody, charakteru i stylu. Jest nieodłącznym elementem naszego ubioru, taką kropką nad "i". Nawet małe dodatki potrafią zmienić całą stylizację i dodać blasku. Pamiętajmy, że diabeł zawsze tkwi w szczegółach!

Jaki rodzaj biżuterii najczęściej kupujemy sobie, a jakie wybieramy na prezenty? Czy zaobserwowała Pani jakiś szczególny trend w tej kwestii?
Rodzaj wybieranej biżuterii zależy przede wszystkim od preferowanego stylu i osobowości użytkowniczek. Jedne Panie stawiają na skromne i minimalistyczne dodatki, inne wolą zdecydowanie te bardziej odważne i rzucające się w oczy. Zazwyczaj kobiety wybierają biżuterię dość uniwersalną, którą mogą wykorzystać w codziennych stylizacjach. Osoby szukające biżuterii na prezent również kierują się jej praktycznością. Zupełnie inaczej jest w przypadku biżuterii okazjonalnej, np. ślubnej – tu Panie pozwalają sobie na więcej szaleństwa.

Pewnego dnia przechodząc obok salonu jubilerskiego zauważyła Pani piękne, ale niestety bardzo drogie kolczyki. To był impuls do powstania Laoni. Jak rozwinęła się ta historia?
Byłam wtedy jeszcze studentką, zarabiałam kiepsko i rzeczywiście nie było mnie stać na zakup drogich kolczyków. Od dziecka miałam za to zdolności manualne i głowę pełną pomysłów. Zamówiłam w internecie półfabrykaty jubilerskie i sama zrobiłam sobie podobne kolczyki. Spodobało mi się to zajęcie i tak zaczęła się moja domowa produkcja. Pierwszymi klientkami były moja mama i koleżanki. Tworzenie biżuterii traktowałam w kategoriach hobby i nigdy nie myślałam, że wyjdzie z tego prawdziwy biznes. To mój mąż zauważył w tym potencjał i wpadł na pomysł założenia firmy. Na początku lutego nasza firma obchodziła 4 urodziny.


Rynek biżuterii jest już mocno zdywersyfikowany, ale jednak udało znaleźć się niszę i odnieść sukces. Czym charakteryzują się produkty Laoni?
Dokładnie. Rynek biżuterii jest dość nasycony. Jest kilku głównych graczy – mam tu na myśli ekskluzywne i drogie salony jubilerskie, jest też masa taniej i kiepskiej jakościowo chińszczyzny. Brakowało mi czegoś pomiędzy. Dlatego postanowiłam stworzyć markę, która będzie oferowała produkty wysokiej jakości w przystępnych cenach. Nasze produkty wykonane są ze srebra pr.925, srebra pokrytego warstwą 24k złota oraz pereł i kryształów Swarovski Elements. Użytkowniczki naszej biżuterii mogą poczuć więc odrobinę luksusu i jednocześnie pozwolić sobie na kupno kilku modnych dodatków, a nie jednego drogiego.

Współpraca z marką Swarovski to duże wyróżnienie. Proces nawiązania partnerstwa z tą renomowaną marką na pewno nie należy do najłatwiejszych. Jak udało się Pani tego dokonać?
To prawda. Umowę brandingową otrzymują tylko wybrane firmy. Aby zostać partnerem firmy Swarovski musieliśmy przejść przez bardzo dokładny proces weryfikacji wyrobów i analizę działalności firmy. Nie było łatwo, ale udało się. Firma Swarovski uznała widocznie, że śmiało może się podpisać pod naszymi projektami. Otrzymaliśmy dostęp do systemu partnerskiego, dzięki któremu możemy nabywać oryginalne kryształy i perły Swarovski Elements. Kilka razy w roku otrzymujemy też katalogi z nowościami i wzorniki nowych kolorów. Jesteśmy więc zawsze na bieżąco.

Jak opisałaby Pani klientkę marki Laoni? Jaki ma styl? Wybiera raczej rzeczy eleganckie czy casualowe? A może ekstrawaganckie?
Klientka Laoni to kobieta nowoczesna, pewna siebie, kochająca bawić się modą, chcąca wyrazić swój styl poprzez ubiór i dodatki. Nie od dziś wiadomo, że "kobieta zmienną jest". Jednego dnia chcemy być delikatne i dziewczęce, innym razem zmysłowe, intrygujące i uwodzicielskie. Na co dzień wolimy bardziej subtelną biżuterię, a na wieczorne wyjścia coś, co przykuwa uwagę. Dlatego staramy się nie wprowadzać żadnych ograniczeń, nie narzucać konkretnego stylu. Zależy nam na tym, aby każda z Pań mogła znaleźć u nas coś dla siebie. Nasza biżuteria jest połączeniem klasycznej elegancji z odrobiną luzu i ekstrawagancji. To chyba najlepsze określenia dla naszej kolekcji.


Najnowsza kolekcja marki Laoni na sezon wiosna / lato 2015. Jaka jest? Czym kierowała się Pani przy jej tworzeniu?
W najnowszej kolekcji chciałam nawiązać do budzącej się do życia natury. Dominować będą subtelne wzory, ażury i delikatne pastele. Będzie świeżo, kwitnąco i trochę romantycznie. Nie zabraknie też blasku. Pojawią się nowe modele kolczyków, bransoletek, naszyjników i pierścionków. Więcej nie mogę teraz zdradzić. Kolekcja ukaże się w naszym butiku internetowym w połowie marca i mamy nadzieję, że będzie cieszyć się równie dużą popularnością, jak obecna.

Ulubiony model z tej kolekcji to... Co szczególnie poleciłaby Pani użytkowniczkom Domodi?
Do moich ulubieńców należą minimalistyczne bransoletki z kamieni naturalnych, kryształów i pereł Swarovski Elements. Szczególnie podoba mi się połączenie pastelowych odcieni ze złotem. Myślę, że przypadną one do gustu użytkowniczkom Domodi. Można je nosić pojedynczo lub zestawiać ze sobą kilka na raz. Możliwości jest bardzo wiele. Na uwagę zasługują też naszyjniki z wygrawerowanym motywującym przesłaniem. To takie małe talizmany, w których zaklęte są słowa dodające nam siły i energii do działania. Nie zabraknie też topowych produktów, jak klasyczne krótkie kolczyki z dużymi kryształami.

Zobacz produkty marki Laoni na Domodi!

2 komentarze :

  1. Piękna biżuteria w nowoczesnym stylu no i przede wszystkim spoko ceny! Jestem ich stałą klientką :)

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam, projektantka bardzo kreatywna. Produkty świetnej jakości.

    Dagmara

    OdpowiedzUsuń